Reklamačný poriadok
1. Všeobecné ustanovenia
Podmienky reklamácie sa riadia príslušnými ustanoveniami reklamačného poriadku prijatého prevádzkovateľom a zverejnenom na internetovej stránke www.intopanky.sk. Prevádzkovateľ internetového obchodu je
Sídlo: Michaela Čunderlíková - INtopánky
SNP 595/141
96501, Žiar nad Hronom
Slovenská republika
IČO: 46 812 415
Vznik živnostenského oprávnenia: 27.08.2020 v Žiar nad Hronom
č.živnostenského registra 680-17177
Prevádzkovateľ internetového obchodu www.intopanky.sk nie je platcom DPH
Bankové spojenie: Slovenská sporiteľňa
Číslo účtu: SK24 0900 0000 0051 7424 2635
SWIFT: GIBASKBX
Telefón: + 421 949 335 935
E-mail: info@intopanky.sk
a kupujúceho pri uplatňovaní práv vyplývajúcich zo zodpovednosti predávajúceho za vady tovaru zakúpeného na internetovej stránke elektronického obchodu predávajúceho prevádzkovanom na internetovej adrese http://www.intopanky.sk (ďalej len „internetový obchod“) a práva a povinnosti kupujúceho a predávajúceho s tým súvisiace.
1.2. Tento reklamačný poriadok je neoddeliteľnou súčasťou Obchodných podmienok
1.3. Postup kupujúceho, ktorý je spotrebiteľom, pri uplatňovaní práv vyplývajúcich zo zodpovednosti predávajúceho za vady tovaru zakúpeného v internetovom obchode, ako aj úprava práv a povinností zmluvných strán s tým súvisiacich, sa riadi najmä ust. § 619 až § 627 zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov (ďalej len „Občiansky zákonník“) a zákonom č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov (ďalej len „zákon o ochrane spotrebiteľa“).
1.4. Postup kupujúceho, ktorý nie je spotrebiteľom, pri uplatňovaní práv vyplývajúcich zo zodpovednosti predávajúceho za vady tovaru zakúpeného v internetovom obchode, ako aj úprava práv a povinností zmluvných strán s tým súvisiacich, sa riadi ust. § 422 až § 442 zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v znení neskorších predpisov (ďalej len „Obchodný zákonník“).
1.5. Spotrebiteľom sa na účely tohto reklamačného poriadku rozumie fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení kúpnej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej obchodnej činnosti alebo inej podnikateľskej činnosti.
1.6. Kupujúci potvrdzuje odoslaním elektronickej objednávky predávajúcemu, že sa oboznámil s reklamačným poriadkom predávajúceho a bezvýhradne s ním súhlasí. Okamihom odoslania elektronickej objednávky predávajúcemu sa reklamačný poriadok stáva pre kupujúceho záväzným.
1.7. Reklamačný poriadok účelne spresňuje postup spotrebiteľa a predávajúceho v prípade, že napriek všetkému úsiliu predávajúceho o zachovanie vysokej kvality ponúkaných výrobkov vznikne na strane spotrebiteľa oprávnený dôvod na uplatnenie práv zo zodpovednosti za vady.
2. Kontrola tovaru pri prevzatí
2.1. Kupujúci je povinný skontrolovať zásielku, teda tovar ako aj jeho obal ihneď po doručení v prítomnosti zástupcu predávajúceho. V prípade, ak kupujúci zistí, že tovar, alebo obal tovaru je mechanicky poškodený, je povinný túto skutočnosť oznámiť zástupcovi predávajúceho t.j. dopravcovi / doručovateľovi a za jeho prítomnosti skontrolovať stav tovaru. V prípade zistenia poškodenia tovaru je kupujúci povinný vyhotoviť záznam o rozsahu a povahe poškodenia tovaru, ktorého správnosť potvrdí zástupca predávajúceho t.j. dopravca. Na základe takto vyhotoveného záznamu môže kupujúci odmietnuť prevziať tovar s chybou, alebo potvrdiť doručenie tovaru s chybou a následne v zmysle VOP uplatniť reklamáciu chyby tovaru u predávajúceho. V prípade, ak kupujúci odmietne prevziať tovar s chybou, všetky účelne vynaložené náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu znáša predávajúci. Súčasne v takom prípade zostáva zachovaný nárok kupujúceho na poskytnutie riadneho plnenia zo strany predávajúceho, alebo na vrátenie kúpnej ceny podľa zvolenia kupujúceho.
2.2. Ak kupujúci tovar prevezme aj napriek evidentnému poškodeniu obalu, predávajúci bude na túto skutočnosť v prípade podanej reklamácie prihliadať a môže byť dôvodom na jej zamietnutie.
2.3. Kupujúci je povinný dodaný tovar prehliadnuť bez zbytočného odkladu po jeho prevzatí. Ak kupujúci zistí nesúlad v predmete kúpy (doručený bol iný než zakúpený tovar), nekompletnosť tovaru, vadu tovaru alebo akékoľvek poškodenie tovaru spôsobené prepravou, ktoré sa neprejavilo vonkajším poškodením obalu, je potrebné bezodkladne uplatniť u predávajúceho reklamáciu.
2.4. Kupujúci je povinný reklamovať vady tovaru zakúpeného v internetovom obchode bez zbytočného odkladu podľa podmienok uvedených v tomto reklamačnom poriadku, ako aj v príslušných ustanoveniach Občianskeho zákonníka a Obchodného zákonníka.
2.5. V prípade, ak tovar odovzdaný kupujúcemu nezodpovedá kvalite uvádzanej predávajúcim na jeho internetovej stránke, je kupujúci povinný oznámiť túto skutočnosť predávajúcemu najneskôr do 14 kalendárnych dní od prevzatia tovaru. Dodatočné reklamácie tohto typu nebudú uznané.
3. Základné podmienky reklamácie
3.1. Ak sa vyskytne u zakúpeného tovaru v záručnej dobe vada, kupujúci má právo túto vadu reklamovať. Právo zo zodpovednosti za vady musí byť uplatnené v záručnej dobe. Reklamáciu je nutné uplatniť bez zbytočného odkladu, hneď ako sa vada objavila. Prípadné oneskorenie pri pokračujúcom používaní výrobku môže zapríčiniť prehĺbenie vady, znehodnotenie tovaru a môže byť dôvodom na odmietnutie reklamácie. Záručná doba je 24 mesiacov a začína plynúť odo dňa prevzatia tovaru kupujúcim.
3.2. Vadou sa rozumie zmena (vlastnosti) tovaru, ak jej príčinou je použitie nevhodného alebo nekvalitného materiálu, nedodržanie technológie, príp. nevhodné konštrukčné riešenie.
3.3. Za vadu nie je možné považovať zmenu vlastnosti tovaru, ktorá vznikne v priebehu záručnej doby v dôsledku jeho opotrebenia, mechanického poškodenia, nesprávneho používania, nedostatočnej alebo nevhodnej údržby, v dôsledku prirodzených zmien materiálu, z ktorého je tovar vyrobený, v dôsledku akéhokoľvek poškodenia užívateľom či treťou osobou alebo iného nesprávneho zásahu. Predávajúci nenesie zodpovednosť za vady spôsobené nevhodnou veľkosťou alebo šírkou obuvi.
3.4. Reklamácia sa považuje za riadne uplatnenú, ak je reklamovaný tovar v stave zodpovedajúcom všeobecným zásadám hygieny. Kupujúci je povinný predložiť reklamovaný tovar vyčistený, zbavený všetkých nečistôt a hygienicky nezávadný.
3.5. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie je táto vybavená ihneď, v odôvodnených prípadoch aj neskôr, vybavenie reklamácie však netrvá dlhšie ako 30 dní odo dňa jej uplatnenia.
4. Spôsob uplatnenia reklamácie – spoločné ustanovenia
4.1. Reklamáciu je potrebné uplatniť bez zbytočného odkladu ihneď ako sa vada objavila. Prípadné ďalšie používanie vadného tovaru, môže zapríčiniť prehlbovanie vady alebo znehodnotenie tovaru, pričom predávajúci bude na túto skutočnosť v prípade reklamácie prihliadať.
4.2. Práva zo zodpovednosti za vady sa uplatňujú u predávajúceho, u ktorého bola vec kúpená. Kupujúci uplatňuje reklamáciu tovaru na adrese:
Michaela Čunderlíková, Mateja Bela 9, 960 01 Zvolen, alebo na e-mail: info@intopanky.sk
4.3. V prípade uplatnenia reklamácie kupujúci vyplní reklamačný formulár (ďalej len „formulár“), ktorý obsahuje údaje potrebné pre jej riadne vybavenie. Formulár je verejne dostupný na internetovej adrese http://www.intopanky.sk. Formulár je neoddeliteľnou súčasťou tohto reklamačného poriadku. Formulár bude kupujúcemu zaslaný aj v prílohe potvrdzujúceho e mailu o objednávke
4.4. Na účely riadneho vybavenia reklamácie kupujúci vo formulári uvedie nasledujúce údaje:
a) identifikácia kupujúceho, t.j. meno a priezvisko (resp. obchodné meno a IČO), bydlisko (resp. sídlo), kontakt (telefón a e-mailová adresa);
b) fotokópia daňového dokladu (faktúra);
c) dátum prevzatia tovaru kupujúcim;
d) detailný popis reklamovaného tovaru;
e) detailný popis vady, pre ktorú kupujúci tovar reklamuje;
f) IBAN bankového účtu kupujúceho
g) označenie relevantných príloh;
h) miesto, dátum a podpis kupujúceho
4.5. Ak formulár nie je riadne vyplnený alebo k formuláru nie je priložený doklad o kúpe alebo vadný tovar (ďalej len „požadované podklady“), predávajúci vyzve telefonicky, prípadne e-mailom kupujúceho na doplnenie údajov, resp. chýbajúcich požadovaných podkladov.
4.6. Ak sa predávajúcemu od prevzatia neúplného formulára a/alebo zistenia chýbajúcich požadovaných podkladov, nepodarí telefonicky kontaktovať kupujúceho alebo kupujúci nereaguje na e-mailovú výzvu predávajúceho, pričom chýbajúce údaje, resp. požadované doklady sú objektívne nevyhnutné pre riadne posúdenie a vybavenie reklamácie, predávajúci má právo nepokračovať vo vybavovaní reklamácie. Bez vyššie uvedených objektívne nevyhnutných údajov a podkladov je znemožnená identifikácia pôvodu a vady tovaru. Tovar bude následne vrátený na náklady kupujúceho späť kupujúcemu na adresu uvedenú vo formulári.
4.7. Kupujúci je povinný riadne vyplnený formulár spolu s požadovanými podkladmi zaslať na adresu: Michaela Čunderlíková, Mateja Bela 9, 960 01 Zvolen. Zásielku je vhodné označiť s nápisom „Reklamácia“. Takúto zásielku odporúčame poistiť. Predávajúci si vyhradzuje právo neprebrať tovar zaslaný kupujúcim na dobierku. Kupujú môže formulár spolu s požadovanými podkladmi zaslať aj prostredníctvom e mailu na e mailovú adresu info@intopanky.sk
Uplatnenie reklamácie kupujúcim, ktorý je spotrebiteľom
Kupujúceho, ktorý je spotrebiteľom, predávajúci poučuje o jeho nasledovných právach:
a) Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Predávajúci je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť.
b) Kupujúci môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu veci, alebo ak sa vada týka len súčasti veci, výmenu súčasti, ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady.
c) Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadnú vec za bezvadnú, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti.
d) Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec bez vady, má kupujúci právo na výmenu veci alebo má právo od zmluvy odstúpiť. Tie isté práva prislúchajú kupujúcemu, ak ide síce o odstrániteľné vady, ak však kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád vec riadne užívať.
e) Ak ide o iné neodstrániteľné vady, má kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny veci.
Predávajúci je povinný potvrdiť kupujúcemu prijatie reklamácie bez zbytočného odkladu. Na základe rozhodnutia kupujúceho, ktoré z vyššie uvedených práv kupujúci uplatňuje, je predávajúci povinný určiť spôsob vybavenia reklamácie ihneď, v zložitých prípadoch najneskôr do 3 pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu tovaru, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.
Po určení spôsobu vybavenia reklamácie sa reklamácia vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr; vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.
Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má kupujúci právo od kúpnej zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu tovaru za nový tovar. Vybavením reklamácie sa rozumie ukončenie reklamačného konania odovzdaním opraveného tovaru, výmenou tovaru, vrátením kúpnej ceny tovaru, vyplatením primeranej zľavy z ceny tovaru, písomná výzva na prevzatie plnenia alebo jej odôvodnené zamietnutie.
Ak kupujúci reklamáciu tovaru uplatnil počas prvých 12 mesiacov od kúpy, môže predávajúci vybaviť reklamáciu zamietnutím len na základe odborného posúdenia; bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia nemožno od kupujúceho vyžadovať úhradu nákladov na odborné posúdenie ani iné náklady súvisiace s odborným posúdením.
Ak kupujúci reklamáciu tovaru uplatnil po 12 mesiacoch od kúpy a predávajúci ju zamietol, osoba, ktorá reklamáciu vybavila, je povinná v doklade o vybavení reklamácie uviesť, komu môže kupujúci zaslať tovar na odborné posúdenie. Ak je tovar zaslaný na odborné posúdenie určenej osobe, náklady odborného posúdenia, ako aj všetky ostatné s tým súvisiace účelne vynaložené náklady znáša predávajúci bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia. Ak kupujúci odborným posúdením preukáže zodpovednosť predávajúceho za vadu, môže reklamáciu uplatniť znova; počas vykonávania odborného posúdenia záručná doba neplynie.
Predávajúci je povinný kupujúcemu uhradiť do 14 dní odo dňa znova uplatnenia reklamácie všetky náklady vynaložené na odborné posúdenie, ako aj všetky s tým súvisiace účelne vynaložené náklady. Znova uplatnenú reklamáciu nemožno zamietnuť.
Predávajúci je povinný vybaviť reklamáciu a ukončiť reklamačné konanie jedným z nasledujúcich spôsobov :
- odovzdaním opraveného tovaru
- výmenou tovaru,
- vrátením kúpnej ceny tovaru,
- vyplatením primeranej zľavy z ceny tovaru,
- písomnou výzvou na prevzatie predávajúcim určeného plnenia,
- odôvodneným zamietnutím reklamácie tovaru
Predávajúci je povinný o spôsobe určenia vybavenia reklamácie a o vybavení reklamácie kupujúcemu vydať písomný doklad najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie osobne, prostredníctvom poskytovateľa poštovej, alebo kuriérskej alebo donáškovej služby. O výsledku vybavenia reklamácie bude predávajúci informovať kupujúceho bezprostredne po ukončení reklamačného konania telefonicky, alebo e-mailom a zároveň mu bude spolu s tovarom, resp. prostredníctvom e-mailu doručený doklad o vybavení reklamácie.
Predávajúci je povinný viesť evidenciu o reklamáciách a predložiť ju na požiadanie orgánu dozoru na nazretie. Evidencia o reklamácii musí obsahovať údaje o dátume uplatnenia reklamácie, dátume a spôsobe vybavenia reklamácie a poradové číslo dokladu o uplatnení reklamácie.
Uplatnenie reklamácie kupujúcim, ktorý nie je spotrebiteľom
1. Ak je dodaním tovaru s vadami porušená zmluva podstatným spôsobom, môže kupujúci:
a) požadovať odstránenie vád dodaním náhradného tovaru za vadný tovar, dodanie chýbajúceho tovaru a požadovať odstránenie právnych vád,
b) požadovať odstránenie vád opravou tovaru, ak sú vady opraviteľné,
c) požadovať primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo
d) odstúpiť od zmluvy.
2. Voľba medzi nárokmi uvedenými v bode 1 kupujúcemu patrí, len ak ju oznámi predávajúcemu vo včas zaslanom oznámení vád alebo bez zbytočného odkladu po tomto oznámení. Uplatnený nárok nemôže kupujúci meniť bez súhlasu predávajúceho. Ak sa však ukáže, že vady tovaru sú neopraviteľné alebo že s ich opravou by boli spojené neprimerané náklady, môže kupujúci požadovať dodanie náhradného tovaru, ak o to predávajúceho požiada bez zbytočného odkladu po tom, čo mu predávajúci oznámil túto skutočnosť. Ak predávajúci neodstráni vady tovaru v primeranej dodatočnej lehote alebo ak oznámi pred jej uplynutím, že vady neodstráni, môže kupujúci odstúpiť od zmluvy alebo požadovať primeranú zľavu z kúpnej ceny.
3. Ak kupujúci neoznámi voľbu svojho nároku v lehote uvedenej v bode 2, má nároky z vád tovaru ako pri nepodstatnom porušení zmluvy.
4. Ak je dodaním tovaru s vadami zmluva porušená nepodstatným spôsobom, môže kupujúci požadovať buď dodanie chýbajúceho tovaru a odstránenie ostatných vád tovaru, alebo zľavu z kúpnej ceny.
5. Dokiaľ kupujúci neuplatní nárok na zľavu z kúpnej ceny alebo neodstúpi od zmluvy podľa bodu 8, je predávajúci povinný dodať chýbajúci tovar a odstrániť právne vady tovaru. Ostatné vady je povinný odstrániť podľa svojej voľby opravou tovaru alebo dodaním náhradného tovaru; zvoleným spôsobom odstránenia vád však nesmie spôsobiť kupujúcemu vynaloženie neprimeraných nákladov.
6. Ak kupujúci požaduje odstránenie vád tovaru, nemôže pred uplynutím dodatočnej primeranej lehoty, ktorú je povinný poskytnúť na tento účel predávajúcemu, uplatniť iné nároky z vád tovaru, okrem nároku na náhradu škody a na zmluvnú pokutu, ibaže predávajúci oznámi kupujúcemu, že nesplní svoje povinnosti v tejto lehote.
7. Dokiaľ kupujúci neurčí lehotu podľa bodu 6 alebo neuplatní nárok na zľavu z kúpnej ceny, môže predávajúci oznámiť kupujúcemu, že vady odstráni v určitej lehote. Ak kupujúci bez zbytočného odkladu po tom, čo dostal toto oznámenie, neoznámi predávajúcemu svoj nesúhlas, má toto oznámenie účinok určenia lehoty podľa bodu 6.
8. Ak predávajúci neodstráni vady tovaru v lehote vyplývajúcej z bodu 6 alebo 7, môže kupujúci uplatniť nárok na zľavu z kúpnej ceny alebo od zmluvy odstúpiť, ak upozorní predávajúceho na úmysel odstúpiť od zmluvy pri určení lehoty podľa bodu 6 alebo v primeranej lehote pred odstúpením od zmluvy. Zvolený nárok nemôže kupujúci bez súhlasu predávajúceho meniť.
5. Záverečné ustanovenia
5.1. Predávajúci odoslaním elektronickej objednávky berie na vedomie a súhlasí so skutočnosťou, že komunikácia medzi predávajúcim a kupujúcim bude primárne založená na e-mailovej korešpondencii a z tohto dôvodu je kupujúci povinný uvádzať na všetkých dokumentoch pre kupujúceho svoju aktívnu a funkčnú adresu.
5.2. Záväzná kontaktná e-mailová adresa predávajúceho je: info@intopanky.sk. Korešpondencia zaslaná z inej adresy sa nepokladá za korešpondenciu zaslanú predávajúcim a predávajúci za jej obsah nenesie žiadnu zodpovednosť.
5.3. Predávajúci je oprávnený kedykoľvek zmeniť alebo doplniť tento reklamačný poriadok.
5.4. Zmeny alebo doplnky tohto reklamačného poriadku sú záväzné dňom ich zverejnenia na internetovej stránke: www.intopanky.sk.
-
Dámske čižmy čierne
32,50 €
29,00 € -
Vysoké dámske čižmy Lora
33,00 €
29,00 € -
Dámske biele čižmy
32,00 €
25,00 € -
Neónové členkové tenisky
20,00 €
19,00 € -
Dámske čierne tenisky
25,00 €
16,00 € -
Dámske vysoké čižmy
34,99 €
29,00 € -
Dámske čižmy s kamienkami
25,00 € -
Čierne lakované lodičky
28,00 €
25,00 € -
Pánske členkové tenisky
25,00 € -
Maskáčové tenisky
26,99 €
24,00 € -
Ružové Slip on tenisky s ...
24,99 €
16,00 €