Všeobecné obchodné podmienky
1. Všeobecné ustanovenia
1.1. Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „Obchodné podmienky“) upravujú práva a povinnosti zmluvných strán vyplývajúce z kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi predávajúcim - Michaela Čunderlíková - INtopánky, SNP 595/141, 965 01 Žiar nad Hronom.
IČO: 46 812 415, vznik živnostenského oprávnenia: 27.08.2020 v Žiar nad Hronom, telefonický kontakt: +421 949 335 935, email: info@intopanky.sk
(ďalej len „predávajúci“)
a kupujúcim, predmetom ktorej je predaj tovaru a služieb na internetovej stránke elektronického obchodu www.intopanky.sk (ďalej len „internetový obchod“), a uplatňujú sa výlučne pri zmluvách uzavretých prostredníctvom tohto internetového obchodu.
1.2. Všetky zmluvné vzťahy medzi predávajúcim a kupujúcim sa riadia právnym poriadkom Slovenskej republiky. V prípade, ak je zmluvnou stranou spotrebiteľ, riadia sa vzťahy neupravené Obchodnými podmienkami zákonom č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov (ďalej len „Občiansky zákonník“), zákonom č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov (ďalej len „zákon o ochrane spotrebiteľa“) a zákonom č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov. Pokiaľ je zmluvnou stranou osoba, ktorá nie je spotrebiteľom, riadia sa vzťahy neupravené obchodnými podmienkami zákonom č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v znení neskorších predpisov.
1.3. Spotrebiteľom sa na účely týchto Obchodných podmienok rozumie fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení kúpnej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej obchodnej činnosti alebo inej podnikateľskej činnosti.
1.4. Orgánom dozoru je: Slovenská obchodná inšpekcia (SOI), Inšpektorát SOI pre Banskobystrický kraj, odbor technickej kontroly výrobkov a ochrany spotrebiteľa, Dolná 46, 974 01 Banská Bystrica, tel.: 048/4124969, fax: 048/4124693. e-mail: bb@soi.sk. S vaším podnetom, alebo sťažnosťou ohľadom spracúvania osobných údajov sa môžete obrátiť na dozorný orgán, ktorým je Úrad na ochranu osobných údajov Slovenskej republiky so sídlom na adrese Hraničná 12, 820 07 Bratislava 27.
1.5. Adresou predávajúceho, na ktorej môže kupujúci uplatniť reklamáciu tovaru, podať sťažnosť alebo iný podnet je: Mgr. Michaela Čunderlíková, Mateja Bela 9, 960 01 Zvolen, e-mail: info@intopanky.sk
1.6. Týmito všeobecnými obchodnými podmienkami sa riadia právne vzťahy medzi spoločnosťou INtopanky.sk s.r.o (ďalej len „Predávajúci“) a každou osobou, ktorá je kupujúcim tovaru, alebo služby ponúkaného predávajúcim na internetovej stránke www.intopanky.sk podľa všeobecných obchodných podmienok (ďalej len „kupujúci“), ktoré vznikajú pri kúpe uvedeného tovaru a/alebo služby.
Právne vzťahy medzi predávajúcim a kupujúcim sa riadia týmito všeobecnými obchodnými podmienkami, reklamačným poriadkom pre internetový obchod (ďalej len „Reklamačný poriadok“) a ustanoveniami príslušných právnych predpisov najmä zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v platnom znení (ďalej len „Občiansky zákonník“), zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v platnom znení (ďalej len „Obchodný zákonník“), zákona č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov v platnom znení (ďalej len „Zákon o ochrane spotrebiteľa“), zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom znení (ďalej len „ Zákon o ochrane spotrebiteľa pri zmluvách uzatváraných na diaľku“). Zmluvné strany sa dohodli, že kupujúci odoslaním objednávky predávajúcemu potvrdzuje, že súhlasí s tým, že tieto obchodné podmienky a ich podmienky a ustanovenia sa budú vzťahovať len na všetky zákonne povinnosti , ktoré sú potrebné pri plnení kúpnej zmluvy, uzavretej prostredníctvom internetového obchodu, na základe ktorej predávajúci dodá tovar uvedený v internetovom obchode kupujúcemu (ďalej len „kúpna zmluva“) a na všetky vzťahy medzi predávajúcim a kupujúcim, vzniknuté najmä pri uzatváraní kúpnej zmluvy a reklamácii tovaru. Obchodné podmienky sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy.
1.7. Zoznam tovaru v internetovom obchode je katalógom bežne dodávaného tovaru a predávajúci nezaručuje okamžitú dostupnosť všetkých uvedených tovarov. Orientačná dostupnosť tovarov je uvedená na internetovej stránke predávajúceho www.intopanky.sk. Dostupnosť tovaru bude pre kupujúceho potvrdená na základe otázky kupujúceho.
1.8. Ceny za tovar prezentované v internetovom obchode sú pre spotrebiteľa konečné. Ceny nezahŕňajú cenu za prepravu tovaru. Ceny zostávajú v platnosti len počas doby, kedy sú zobrazované vo webovom rozhraní predajcu. Všetky akcie platia do vypredania zásob, ak to nie je pri konkrétnom tovare uvedené inak. Predávajúci si vyhradzuje právo kedykoľvek upraviť cenu tovaru. Predávajúci prevádzkujúci internetový obchod www.intopanky.sk nieje platcom DPH. Zmena ceny tovaru sa nevzťahuje na kúpne zmluvy uzatvorené pred zmenou ceny, bez ohľadu na to, že ešte nedošlo k dodaniu tovaru.
1.9. Znenie VOP môže predávajúci meniť a dopĺňať, čím nie sú dotknuté práva a povinnosti vzniknuté počas doby účinnosti predchádzajúceho znenia VOP. Akékoľvek zmeny a doplnenia sú účinné ich zverejnením na stránke www.intopanky.sk. V prípade, že predávajúci nedodrží svoje povinnosti podľa platných právnych predpisov Slovenskej republiky, alebo Európskych spoločenstiev, môže si kupujúci uplatniť svoje právo voči predávajúcemu prostredníctvom príslušného súdu.
2. Objednávka a uzatváranie kúpnej zmluvy
2.1. Po vyhľadaní požadovaného tovaru kupujúci klikne na tlačidlo Kúpiť. Po tomto úkone si kupujúci vyberie požadovanú vlastnosť tovaru (veľkosť) a množstvo tovaru a potvrdí svoju voľbu kliknutím na tlačidlo Vložiť do košíka. Následne sa zobrazí aktuálny stav nákupného košíka. Kupujúci môže ďalej pokračovať v nákupe kliknutím na tlačidlo Pokračovať v nákupe. Vyhľadá si opätovne ďalší požadovaný tovar a postupuje rovnako ako v predchádzajúcom prípade. Ak kupujúci už nemá záujem o nákup ďalšieho tovaru zvolí si spôsob doručenie a platby a klikne na tlačidlo Pokračovať v objednávke. Následne vyplní adresu doručenia a fakturačnú adresu (ak je iná ako adresa doručenia). Pred dokončením nákupu sa kupujúcemu zobrazí sumár objednávky. Kupujúci záväzne odošle objednávku kliknutím na tlačidlo Objednávka s povinnosťou platby. Kupujúci má možnosť pred vlastným odoslaním objednávku skontrolovať a prípadne ju opraviť. Po odoslaní objednávky bude kupujúcemu na ním uvedenú e-mailovú adresu doručené oznámenie o prijatí objednávky. Ak je kupujúci novým zákazníkom, pri prvej objednávke bude potvrdzujúci e-mail o objednaní tovaru obsahovať aj prihlasovacie údaje, pod ktorými sa kupujúci môže pri ďalšom nákupe prihlásiť. V prípade straty hesla je možné vygenerovať nové heslo a tiež je možné po prihlásení upraviť prednastavené údaje. Ak kupujúci už je registrovaný zákazník, postačí, ak sa kupujúci prihlási. V prípade, ak kupujúci zabudol svoje heslo, po kliknutí na Zabudol som heslo a zadaní e-mailovej adresy, ktorú kupujúci pri objednávke uviedol, bude kupujúcemu heslo zaslané.
2.2. Kúpna zmluva je uzavretá záväzným akceptovaním návrhu na uzatvorenie kúpnej zmluvy kupujúceho predávajúcim vo forme kupujúcim vyplneného a odoslaného formulára na internetovej stránke predávajúceho (ďalej len „objednávka“).
2.3. Akceptovaním objednávky predávajúcim je e-mailové potvrdenie kupujúcemu o akceptovaní objednávky po predchádzajúcom overení dostupnosti tovaru, platných cien a termínu dodania tovaru požadovaného kupujúcim označené ako „potvrdenie objednávky“. V prípade zistenia vyššej ceny má predávajúci povinnosť vyžiadať od kupujúceho súhlas so zmenou ceny podľa aktuálneho cenníka pred potvrdením objednávky. Až udelením súhlasu kupujúceho so zmenou ceny a následným potvrdením (akceptovaním) objednávky zo strany predávajúceho sa zmluvný vzťah považuje za uzavretý.
2.4. Akceptovanie objednávky bude kupujúcemu doručené e-mailom na ním uvedenú e-mailovu adresu. Obsahuje najmä údaje o názve a špecifikácii tovaru, ktorého predaj je predmetom kúpnej zmluvy, ďalej údaje o cene tovaru a/alebo iných služieb, údaj o dodacej lehote tovaru, názov a údaje o mieste, kde má byť tovar dodaný a údaje o cene, podmienkach, spôsobe a termíne prepravy tovaru na dohodnuté miesto doručenia tovaru pre kupujúceho, údaje o predávajúcom (obchodné meno, sídlo, IČO, číslo zápisu v obchodnom registri, kontaktné údaje), prípadne iné údaje.
3. Práva a povinnosti predávajúceho
3.1. Predávajúci je povinný: dodať na základe objednávky potvrdenej akceptáciou kupujúcemu tovar v dohodnutom množstve, kvalite a termíne a pripraviť tovar na prepravu spôsobom potrebným na jeho uchovanie a ochranu. Zabezpečiť, aby dodaný tovar spĺňal všeobecne záväzné právne predpisy Slovenskej republiky účinné v čase uskutočnenia objednávky tovaru. Odovzdať kupujúcemu najneskôr spolu s tovarom v písomnej, alebo elektronickej podobe všetky doklady potrebné na prevzatie a užívanie tovaru a ďalšie doklady predpísané platnými právnymi predpismi (návody v slovenskom jazyku, záručný list, faktúru). Bezodkladne po uzavretí kúpnej zmluvy, najneskôr však s dodaním tovaru poskytnúť kupujúcemu potvrdenie o uzavretí kúpnej zmluvy na trvalom nosiči, napr. prostredníctvom e-mailu. Potvrdenie musí obsahovať všetky informácie uvedené v bode 2.4 vrátane formulára na odstúpenie od kúpnej zmluvy.
4. Práva a povinnosti kupujúceho
Kupujúci bol predávajúcim oboznámený s tým, že súčasťou objednávky je zaplatiť kúpnu cenu.
4.1. Kupujúci je povinný: Prevziať objednaný a dodaný tovar. Zaplatiť predávajúcemu dohodnutú kúpnu cenu v dohodnutej lehote splatnosti vrátane nákladov na doručenie tovaru.
4.2. Kupujúci má právo: Na dodanie tovaru v množstve, kvalite, termíne a mieste dohodnutom zmluvnými stranami v kúpnej zmluve. Má právo na odstúpenie od kúpnej zmluvy pri dodržaní všeobecne záväzných právnych predpisov.
5. Platobné a dodacie podmienky
5.1 Kupujúci povinný zaplatiť predávajúcemu kúpnu cenu tovaru dohodnutú v kúpnej zmluve. Kupujúci môže kúpnu cenu zaplatiť formou dobierky prostredníctvom Slovenskej pošty, alebo bezhotovostným prevodom na účet predávajúceho, uvedený v záväznej akceptácii objednávky.
a) Platba na dobierku – kúpna cena bude uhradená kupujúcim v hotovosti pri prevzatí tovaru. Doručenie zásielky prebieha prostredníctvom Slovenskej pošty. Cena poštovného je 3,90 €.
b) platba prevodom na účet – ak kupujúci nemá záujem o platbu na dobierku, môže využiť možnosť zaplatiť kúpnu cenu bezhotovostným prevodom na účet predávajúceho v Slovenskej sporiteľni, na číslo účtu: SK24 0900 0000 0051 7424 2635, SWIFT: GIBASKBX. Poplatok za poštovné pri platbe na účet je vo výške 1,80 €. Doručenie zásielky prebieha prostredníctvom Slovenskej pošty.
c) Poštovné zdarma – pri každom nákupe nad 60€ kupujúci poštovné nehradí. Poštovné je zadarmo.
5.2. Obvyklá dostupnosť tovaru s termínom jeho expedície je uvedená pri každom tovare na internetovej stránke elektronického obchodu.
Ak sa predávajúci s kupujúcim v kúpnej zmluve nedohodli inak, predávajúci je povinný dodať predmet plnenia zmluvy kupujúcemu bezodkladne, najneskôr do 30 dní odo dňa uzavretia kúpnej zmluvy. Ak predávajúci nesplnil svoj záväzok dodať tovar v lehote, kupujúci ho vyzve, aby dodal tovar v ním poskytnutej dodatočnej primeranej lehote. Ak predávajúci nedodá tovar ani v tejto dodatočnej lehote, kupujúci je oprávnený odstúpiť od zmluvy. Predávajúci je oprávnený vyzvať kupujúceho na prevzatie tovaru aj pred uplynutím lehoty na dodanie tovaru dohodnutej v kúpnej zmluve. Miestom dodania tovaru je miesto uvedené v objednávke a v záväznom akceptovaní objednávky, ak sa zmluvné strany v kúpnej zmluve nedohodnú inak. Kupujúci je povinný riadne a včas prevziať tovar v mieste, ktoré uviedol v objednávke. Kupujúci je povinný prevziať tovar v časovom rozsahu, ktorý je predávajúcim, alebo jeho zástupcom povereným doručiť tovar a kupujúcim dohodnutým v kúpnej zmluve, alebo iným spôsobom v čase pred doručovaním tovaru. V prípade, ak predávajúci dopraví tovar kupujúcemu na miesto a v časovom rozsahu podľa VOP, je kupujúci povinný prevziať tovar osobne, alebo zabezpečiť, aby tovar prevzala osoba, ktorú splnomocní pre prípad svojej neprítomnosti na prevzatie tovaru uvedeného v kúpnej zmluve. Tovar sa považuje za dodaný a prevzatý okamihom doručenia kupujúcemu, čím sa rozumie dodanie tovaru na dohodnuté miesto, jeho prevzatie kupujúcim, alebo ním poverenou osobou. Súčasťou každej doručenej zásielky je originálny daňový doklad (faktúra), záručný list, informácie o obchodných podmienkach, formulár na odstúpenie od zmluvy.
6. Kúpna cena
Kúpna cena za tovar dohodnutá v kúpnej zmluve medzi predávajúcim a kupujúcim je uvedená v akceptácii objednávky. Kupujúci je povinný zaplatiť predávajúcemu kúpnu cenu vrátane nákladov na doručenie tovaru dobierkou v mieste dodania tovaru alebo bezhotovostným prevodom na účet predávajúceho, uvedený v akceptácii objednávky alebo na internetovej stránke predávajúceho v čase pred prevzatím tovaru. V prípade, ak kupujúci zaplatí predávajúcemu kúpnu cenu bezhotovostným prevodom, za deň platby sa považuje deň, kedy bola celá kúpna cena pripísaná na účet predávajúceho. Kupujúci je povinný zaplatiť predávajúcemu kúpnu cenu za dohodnutý tovar v lehote podľa kúpnej zmluvy, najneskôr však pri prevzatí tovaru. V prípade, ak kupujúci nezaplatí predávajúcemu celú kúpnu cenu do momentu dodania tovaru na miesto, predávajúci je oprávnený odoprieť dodanie tovaru kupujúcemu.
7. Nadobudnutie vlastníctva a prechod nebezpečenstva škody na tovare
Kupujúci nadobúda vlastnícke právo k tovaru až úplným zaplatením celej kúpnej ceny za tovar. Nebezpečenstvo škody na tovare prechádza na kupujúceho v čase, keď kupujúci alebo tretia osoba splnomocnená kupujúcim prevezme tovar od predávajúceho alebo od jeho zástupcu, povereného doručiť tovar, alebo keď tak neurobí včas, tak v čase, keď predávajúci umožní kupujúcemu nakladať s tovarom a kupujúci tovar neprevezme.
8. Reklamačný poriadok
8.1. Všeobecné ustanovenia
Tento reklamačný poriadok upravuje postup predávajúceho a kupujúceho pri uplatňovaní práv vyplývajúcich zo zodpovednosti predávajúceho za vady tovaru zakúpeného na internetovej stránke elektronického obchodu predávajúceho prevádzkovanom na internetovej adrese http://www.intopanky.sk (ďalej len „internetový obchod“) a práva a povinnosti kupujúceho a predávajúceho s tým súvisiace.
Tento reklamačný poriadok je neoddeliteľnou súčasťou Obchodných podmienok a môže obsahovať odkazy na jednotlivé body týchto Obchodných podmienok.
Postup kupujúceho, ktorý je spotrebiteľom, pri uplatňovaní práv vyplývajúcich zo zodpovednosti predávajúceho za vady tovaru zakúpeného v internetovom obchode, ako aj úprava práv a povinností zmluvných strán s tým súvisiacich, sa riadi najmä ust. § 619 až § 627 zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov (ďalej len „Občiansky zákonník“).
Postup kupujúceho, ktorý nie je spotrebiteľom, pri uplatňovaní práv vyplývajúcich zo zodpovednosti predávajúceho za vady tovaru zakúpeného v internetovom obchode, ako aj úprava práv a povinností zmluvných strán s tým súvisiacich, sa riadi ust. § 422 až § 442 zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v znení neskorších predpisov (ďalej len „Obchodný zákonník“).
Spotrebiteľom sa na účely tohto reklamačného poriadku rozumie fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení kúpnej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej obchodnej činnosti alebo inej podnikateľskej činnosti.
Reklamačný poriadok je verejne dostupný na internetovej adrese http://www.intopanky.sk. Reklamačný poriadok účelne spresňuje postup spotrebiteľa a predávajúceho v prípade, že napriek všetkému úsiliu predávajúceho o zachovanie vysokej kvality ponúkaných výrobkov vznikne na strane spotrebiteľa oprávnený dôvod na uplatnenie práv zo zodpovednosti za vady.
8.2. Prevencia
Pri výbere tovaru je potrebné, aby zvolený typ, tvar a veľkosť presne zodpovedali potrebám kupujúceho. Kupujúci pred zakúpením výrobku vezme do úvahy účel použitia, prevedenie, materiálové zloženie a spôsob ošetrovania. Iba tovar dobre zvolený z hľadiska funkčnosti, sortimentu a veľkosti je predpokladom naplnenia jeho úžitkovej hodnoty a účelu použitia.
Po celú dobu používania zakúpeného tovaru je potrebné, aby kupujúci venoval dostatočnú pozornosť základným pravidlám jeho používania. Zvlášť je potrebné dbať na všetky faktory nepriaznivo ovplyvňujúce plnú funkčnosť a životnosť tovaru, napr. nadmerná intenzita používania tovaru, používanie tovaru na nevhodné účely a pod.
Podmienkou pre zachovanie dobrého stavu tovaru a jeho funkčnosti je časté striedanie a jeho pravidelná údržba. Nesprávna alebo nedostatočná údržba totiž podstatne skracuje jeho plnú funkčnosť a životnosť.
8.3. Kontrola tovaru pri prevzatí
Kupujúci je povinný skontrolovať zásielku, teda tovar ako aj jeho obal ihneď po doručení v prítomnosti zástupcu predávajúceho. V prípade, ak kupujúci zistí, že tovar, alebo obal tovaru je mechanicky poškodený, je povinný túto skutočnosť oznámiť zástupcovi predávajúceho t.j. dopravcovi / doručovateľovi a za jeho prítomnosti skontrolovať stav tovaru. V prípade zistenia poškodenia tovaru je kupujúci povinný vyhotoviť záznam o rozsahu a povahe poškodenia tovaru, ktorého správnosť potvrdí zástupca predávajúceho t.j. dopravca. Na základe takto vyhotoveného záznamu môže kupujúci odmietnuť prevziať tovar s chybou, alebo potvrdiť doručenie tovaru s chybou a následne v zmysle VOP uplatniť reklamáciu chyby tovaru u predávajúceho. V prípade, ak kupujúci odmietne prevziať tovar s chybou, všetky účelne vynaložené náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu znáša predávajúci. Súčasne v takom prípade zostáva zachovaný nárok kupujúceho na poskytnutie riadneho plnenia zo strany predávajúceho, alebo na vrátenie kúpnej ceny podľa zvolenia kupujúceho. Ak kupujúci tovar prevezme aj napriek evidentnému poškodeniu obalu, predávajúci bude na túto skutočnosť v prípade podanej reklamácie prihliadať a môže byť dôvodom na jej zamietnutie. Kupujúci je povinný dodaný tovar prehliadnuť bez zbytočného odkladu po jeho prevzatí. Ak kupujúci zistí nesúlad v predmete kúpy (doručený bol iný než zakúpený tovar), nekompletnosť tovaru, vadu tovaru alebo akékoľvek poškodenie tovaru spôsobené prepravou, ktoré sa neprejavilo vonkajším poškodením obalu, je potrebné bezodkladne uplatniť u predávajúceho reklamáciu. Kupujúci je povinný reklamovať vady tovaru zakúpeného v internetovom obchode bez zbytočného odkladu podľa podmienok uvedených v tomto reklamačnom poriadku, ako aj v príslušných ustanoveniach Občianskeho zákonníka a Obchodného zákonníka. V prípade, ak tovar odovzdaný kupujúcemu nezodpovedá kvalite uvádzanej predávajúcim na jeho internetovej stránke, je kupujúci povinný oznámiť túto skutočnosť predávajúcemu najneskôr do 14 kalendárnych dní od prevzatia tovaru.
8.4. Základné podmienky reklamácie
Ak sa vyskytne u zakúpeného tovaru v záručnej dobe vada, kupujúci má právo túto vadu reklamovať. Právo zo zodpovednosti za vady musí byť uplatnené v záručnej dobe. Reklamáciu je nutné uplatniť bez zbytočného odkladu, hneď ako sa vada objavila. Prípadné oneskorenie pri pokračujúcom používaní výrobku môže zapríčiniť prehĺbenie vady, znehodnotenie tovaru a môže byť dôvodom na odmietnutie reklamácie. Záručná doba je 24 mesiacov a začína plynúť odo dňa prevzatia tovaru kupujúcim.
Vadou sa rozumie zmena (vlastnosti) tovaru, ak jej príčinou je použitie nevhodného alebo nekvalitného materiálu, nedodržanie technológie, príp. nevhodné konštrukčné riešenie.
Za vadu nie je možné považovať zmenu vlastnosti tovaru, ktorá vznikne v priebehu záručnej doby v dôsledku jeho opotrebenia, mechanického poškodenia, nesprávneho používania, nedostatočnej alebo nevhodnej údržby, v dôsledku prirodzených zmien materiálu, z ktorého je tovar vyrobený, v dôsledku akéhokoľvek poškodenia užívateľom či treťou osobou alebo iného nesprávneho zásahu. Predávajúci nenesie zodpovednosť za vady spôsobené nevhodnou veľkosťou alebo šírkou obuvi.
Reklamácia sa považuje za riadne uplatnenú, ak je reklamovaný tovar v stave zodpovedajúcom všeobecným zásadám hygieny. Kupujúci je povinný predložiť reklamovaný tovar vyčistený, zbavený všetkých nečistôt a hygienicky nezávadný.
Po určení spôsobu vybavenia reklamácie je táto vybavená ihneď, v odôvodnených prípadoch aj neskôr, vybavenie reklamácie však netrvá dlhšie ako 30 dní odo dňa jej uplatnenia.
8.5. Spôsob uplatnenia reklamácie – spoločné ustanovenia
Reklamáciu je potrebné uplatniť bez zbytočného odkladu ihneď ako sa vada objavila. Prípadné ďalšie používanie vadného tovaru, môže zapríčiniť prehlbovanie vady alebo znehodnotenie tovaru, pričom predávajúci bude na túto skutočnosť v prípade reklamácie prihliadať. Práva zo zodpovednosti za vady sa uplatňujú u predávajúceho, u ktorého bola vec kúpená. Kupujúci uplatňuje reklamáciu tovaru na adrese: Mgr.Michaela Čunderlíková, Mateja Bela 9, 960 01 Zvolen, e-mail: info@intopanky.sk
V prípade uplatnenia reklamácie kupujúci vyplní reklamačný formulár (ďalej len „formulár“), ktorý obsahuje údaje potrebné pre jej riadne vybavenie. Formulár je verejne dostupný na internetovej adrese http://www.intopanky.sk. Formulár je súčasťou tohto reklamačného poriadku. Formulár bude kupujúcemu zaslaný aj v prílohe potvrdzujúceho e mailu o objednávke.
Na účely riadneho vybavenia reklamácie kupujúci uvedie nasledujúce údaje:
a) identifikácia kupujúceho, t.j. meno a priezvisko (resp. obchodné meno a IČO), bydlisko (resp. sídlo), kontakt (telefón a e-mailová adresa);
b) fotokópia daňového dokladu (faktúra)
c) dátum prevzatia tovaru kupujúcim
d) detailný popis reklamovaného tovaru
e) detailný popis vady, pre ktorú kupujúci tovar reklamuje
f) IBAN bankového účtu kupujúceho
g) označenie relevantných príloh
h) miesto, dátum a podpis kupujúceho
Ak formulár nie je riadne vyplnený alebo k formuláru nie je priložený doklad o kúpe alebo vadný tovar (ďalej len „požadované podklady“), predávajúci vyzve telefonicky, prípadne e-mailom kupujúceho na doplnenie údajov, resp. chýbajúcich požadovaných podkladov.
Ak sa predávajúcemu od prevzatia neúplného formulára a/alebo zistenia chýbajúcich požadovaných podkladov, nepodarí telefonicky kontaktovať kupujúceho alebo kupujúci nereaguje na e-mailovú výzvu predávajúceho, pričom chýbajúce údaje, resp. požadované doklady sú objektívne nevyhnutné pre riadne posúdenie a vybavenie reklamácie, predávajúci má právo nepokračovať vo vybavovaní reklamácie. Bez vyššie uvedených objektívne nevyhnutných údajov a podkladov je znemožnená identifikácia pôvodu a vady tovaru. Tovar bude následne vrátený na náklady kupujúceho späť kupujúcemu na adresu uvedenú vo formulári.
Kupujúci je povinný riadne vyplnený formulár spolu s požadovanými podkladmi zaslať na adresu: Michaela Čunderlíková, Mateja Bela 9, 960 01 Zvolen. Zásielku je vhodné označiť s nápisom „Reklamácia“. Takúto zásielku odporúčame poistiť. Predávajúci si vyhradzuje právo neprebrať tovar zaslaný kupujúcim na dobierku. Kupujú môže formulár spolu s požadovanými podkladmi zaslať aj prostredníctvom e mailu na e mailovú adresu info@intopanky.sk
Uplatnenie reklamácie kupujúceho, ktorý je spotrebiteľom
Kupujúceho, ktorý je spotrebiteľom, predávajúci poučuje o jeho nasledovných právach:
a) Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Predávajúci je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť.
b) Kupujúci môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu veci, alebo ak sa vada týka len súčasti veci, výmenu súčasti, ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady.
c) Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadnú vec za bezvadnú, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti.
d) Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec bez vady, má kupujúci právo na výmenu veci alebo má právo od zmluvy odstúpiť. Tie isté práva prislúchajú kupujúcemu, ak ide síce o odstrániteľné vady, ak však kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád vec riadne užívať.
e) Ak ide o iné neodstrániteľné vady, má kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny veci.
Predávajúci je povinný potvrdiť kupujúcemu prijatie reklamácie bez zbytočného odkladu. Na základe rozhodnutia kupujúceho, ktoré z vyššie uvedených práv kupujúci uplatňuje, je predávajúci povinný určiť spôsob vybavenia reklamácie ihneď, v zložitých prípadoch najneskôr do 3 pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu tovaru, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.
Po určení spôsobu vybavenia reklamácie sa reklamácia vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr; vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.
Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má kupujúci právo od kúpnej zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu tovaru za nový tovar. Vybavením reklamácie sa rozumie ukončenie reklamačného konania odovzdaním opraveného tovaru, výmenou tovaru, vrátením kúpnej ceny tovaru, vyplatením primeranej zľavy z ceny tovaru, písomná výzva na prevzatie plnenia alebo jej odôvodnené zamietnutie.
Ak kupujúci reklamáciu tovaru uplatnil počas prvých 12 mesiacov od kúpy, môže predávajúci vybaviť reklamáciu zamietnutím len na základe odborného posúdenia; bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia nemožno od kupujúceho vyžadovať úhradu nákladov na odborné posúdenie ani iné náklady súvisiace s odborným posúdením.
Ak kupujúci reklamáciu tovaru uplatnil po 12 mesiacoch od kúpy a predávajúci ju zamietol, osoba, ktorá reklamáciu vybavila, je povinná v doklade o vybavení reklamácie uviesť, komu môže kupujúci zaslať tovar na odborné posúdenie. Ak je tovar zaslaný na odborné posúdenie určenej osobe, náklady odborného posúdenia, ako aj všetky ostatné s tým súvisiace účelne vynaložené náklady znáša predávajúci bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia. Ak kupujúci odborným posúdením preukáže zodpovednosť predávajúceho za vadu, môže reklamáciu uplatniť znova; počas vykonávania odborného posúdenia záručná doba neplynie.
Predávajúci je povinný kupujúcemu uhradiť do 14 dní odo dňa znova uplatnenia reklamácie všetky náklady vynaložené na odborné posúdenie, ako aj všetky s tým súvisiace účelne vynaložené náklady. Znova uplatnenú reklamáciu nemožno zamietnuť.
Predávajúci je povinný vybaviť reklamáciu a ukončiť reklamačné konanie jedným z nasledujúcich spôsobov :
- odovzdaním opraveného tovaru
- výmenou tovaru
- vrátením kúpnej ceny tovaru,
- vyplatením primeranej zľavy z ceny tovaru,
- písomnou výzvou na prevzatie predávajúcim určeného plnenia,
- odôvodneným zamietnutím reklamácie tovaru
Predávajúci je povinný o spôsobe určenia vybavenia reklamácie a o vybavení reklamácie kupujúcemu vydať písomný doklad najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie osobne, prostredníctvom poskytovateľa poštovej, alebo kuriérskej alebo donáškovej služby. O výsledku vybavenia reklamácie bude predávajúci informovať kupujúceho bezprostredne po ukončení reklamačného konania telefonicky, alebo e-mailom a zároveň mu bude spolu s tovarom, resp. prostredníctvom e-mailu doručený doklad o vybavení reklamácie.
Predávajúci je povinný viesť evidenciu o reklamáciách a predložiť ju na požiadanie orgánu dozoru na nazretie. Evidencia o reklamácii musí obsahovať údaje o dátume uplatnenia reklamácie, dátume a spôsobe vybavenia reklamácie a poradové číslo dokladu o uplatnení reklamácie.
Uplatnenie reklamácie kupujúcim, ktorý nie je spotrebiteľom
1. Ak je dodaním tovaru s vadami porušená zmluva podstatným spôsobom, môže kupujúci:
a) požadovať odstránenie vád dodaním náhradného tovaru za vadný tovar, dodanie chýbajúceho tovaru a požadovať odstránenie právnych vád,
b) požadovať odstránenie vád opravou tovaru, ak sú vady opraviteľné,
c) požadovať primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo
d) odstúpiť od zmluvy.
2. Voľba medzi nárokmi uvedenými v bode 1 kupujúcemu patrí, len ak ju oznámi predávajúcemu vo včas zaslanom oznámení vád alebo bez zbytočného odkladu po tomto oznámení. Uplatnený nárok nemôže kupujúci meniť bez súhlasu predávajúceho. Ak sa však ukáže, že vady tovaru sú neopraviteľné alebo že s ich opravou by boli spojené neprimerané náklady, môže kupujúci požadovať dodanie náhradného tovaru, ak o to predávajúceho požiada bez zbytočného odkladu po tom, čo mu predávajúci oznámil túto skutočnosť. Ak predávajúci neodstráni vady tovaru v primeranej dodatočnej lehote alebo ak oznámi pred jej uplynutím, že vady neodstráni, môže kupujúci odstúpiť od zmluvy alebo požadovať primeranú zľavu z kúpnej ceny.
3. Ak kupujúci neoznámi voľbu svojho nároku v lehote uvedenej v bode 2, má nároky z vád tovaru ako pri nepodstatnom porušení zmluvy.
4. Ak je dodaním tovaru s vadami zmluva porušená nepodstatným spôsobom, môže kupujúci požadovať buď dodanie chýbajúceho tovaru a odstránenie ostatných vád tovaru, alebo zľavu z kúpnej ceny.
5. Dokiaľ kupujúci neuplatní nárok na zľavu z kúpnej ceny alebo neodstúpi od zmluvy podľa bodu 8, je predávajúci povinný dodať chýbajúci tovar a odstrániť právne vady tovaru. Ostatné vady je povinný odstrániť podľa svojej voľby opravou tovaru alebo dodaním náhradného tovaru; zvoleným spôsobom odstránenia vád však nesmie spôsobiť kupujúcemu vynaloženie neprimeraných nákladov.
6. Ak kupujúci požaduje odstránenie vád tovaru, nemôže pred uplynutím dodatočnej primeranej lehoty, ktorú je povinný poskytnúť na tento účel predávajúcemu, uplatniť iné nároky z vád tovaru, okrem nároku na náhradu škody a na zmluvnú pokutu, ibaže predávajúci oznámi kupujúcemu, že nesplní svoje povinnosti v tejto lehote.
7. Dokiaľ kupujúci neurčí lehotu podľa bodu 6 alebo neuplatní nárok na zľavu z kúpnej ceny, môže predávajúci oznámiť kupujúcemu, že vady odstráni v určitej lehote. Ak kupujúci bez zbytočného odkladu po tom, čo dostal toto oznámenie, neoznámi predávajúcemu svoj nesúhlas, má toto oznámenie účinok určenia lehoty podľa bodu 6.
8. Ak predávajúci neodstráni vady tovaru v lehote vyplývajúcej z bodu 6 alebo 7, môže kupujúci uplatniť nárok na zľavu z kúpnej ceny alebo od zmluvy odstúpiť, ak upozorní predávajúceho na úmysel odstúpiť od zmluvy pri určení lehoty podľa bodu 6 alebo v primeranej lehote pred odstúpením od zmluvy. Zvolený nárok nemôže kupujúci bez súhlasu predávajúceho meniť.
- Predávajúci odoslaním elektronickej objednávky berie na vedomie a súhlasí so skutočnosťou, že komunikácia medzi predávajúcim a kupujúcim bude primárne založená na e-mailovej korešpondencii a z tohto dôvodu je kupujúci povinný uvádzať na všetkých dokumentoch pre kupujúceho svoju aktívnu a funkčnú adresu.
- kontaktná e-mailová adresa predávajúceho je: info@intopanky.sk. Korešpondencia zaslaná z inej adresy sa nepokladá za korešpondenciu zaslanú predávajúcim a predávajúci za jej obsah nenesie žiadnu zodpovednosť.
- Predávajúci je oprávnený kedykoľvek zmeniť alebo doplniť tento reklamačný poriadok.
- Zmeny alebo doplnky tohto reklamačného poriadku sú záväzné dňom ich zverejnenia na internetovej stránke: www.intopanky.sk.
9. Právo spotrebiteľa na odstúpenie od zmluvy
9.1. Spotrebiteľ je oprávnený bez uvedenia dôvodu odstúpiť od zmluvy do štrnástich dní odo dňa prevzatia tovaru. Predávajúci upozorňuje, že v prípade odstúpenia od zmluvy ponesie spotrebiteľ náklady spojené s vrátením tovaru (typické poštovné).
9.2. Ak spotrebiteľ využije právo odstúpiť od zmluvy, považuje sa lehota na odstúpenie za zachovanú, ak spotrebiteľ v jej priebehu odošle predávajúcemu oznámenie, že od zmluvy odstupuje. Pre odstúpenie od kúpnej zmluvy môže spotrebiteľ využiť tiež formulár na odstúpenie od zmluvy, ktorý tvorí prílohu Obchodných podmienok, a ktorý bude v papierovej forme kupujúcemu zaslaný spolu s objednaným tovarom. Môže byť poslaný aj v elektronickej forme - formou e mailu na info@intopanky.sk.
9.3. Ak spotrebiteľ odstúpi od zmluvy, zašle predávajúcemu bez zbytočného odkladu, najneskôr do štrnástich dní od odstúpenia od zmluvy, tovar, ktorý mu bol od predávajúceho doručený.
9.4. Ak spotrebiteľ odstúpi od zmluvy, vráti mu predávajúci bez zbytočného odkladu, najneskôr však do 14 dní od odstúpenia od zmluvy, všetky peňažné prostriedky, ktoré od neho na základe kúpnej zmluvy prijal, rovnakým spôsobom. Predávajúci vráti spotrebiteľovi prijaté peňažné prostriedky iným spôsobom iba vtedy, pokiaľ s tým spotrebiteľ súhlasí a pokiaľ mu tým nevzniknú dodatočné náklady. Ak spotrebiteľ odstúpi od kúpnej zmluvy, nie je predávajúci povinný vrátiť prijaté peňažné prostriedky spotrebiteľovi skôr, než mu kupujúci tovar odovzdá alebo preukáže, že tovar predávajúcemu odoslal.
9.5. Kupujúci je povinný doručiť predávajúcemu tovar, vrátane kompletnej dokumentácie. Kupujúci musí pre uplatnenie práva na odstúpenie od zmluvy predložiť originál dokladu o kúpe. Odporúča sa tovar poistiť. Zásielky na dobierku predávajúci nepreberá. Predávajúci je povinný bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy vrátiť kupujúcemu všetky platby, ktoré od neho prijal na základe kúpnej zmluvy alebo v súvislosti s ňou vrátane nákladov na dopravu, dodanie a poštovné a iných nákladov a poplatkov. Tieto obchodné a reklamačné podmienky nadobúdajú účinnosť voči kupujúcemu uzavretím kúpnej zmluvy.
9.6. Súčasťou týchto obchodných podmienok je poučenie o uplatnení práva spotrebiteľa na odstúpenie od zmluvy.
10. Zodpovednosť za vady tovaru
10.1. Predávajúci zodpovedá za vady, ktoré má tovar pri prevzatí kupujúcim a ktoré sa vyskytnú po prevzatí veci v záručnej dobe (záruka). Záručná doba je 24 mesiacov a začína plynúť od prevzatia veci kupujúcim. Bližšie podmienky zodpovednosti za vady sú podrobne upravené v reklamačnom poriadku, ktorý je neoddeliteľnou súčasťou týchto Obchodných podmienok.
10.2. Tovar musí mať požadovanú, prípadne právnymi predpismi ustanovenú akosť, množstvo, mieru alebo hmotnosť a musí byť bez vád, najmä musí zodpovedať záväzným technickým normám. Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Predávajúci je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť. Kupujúci môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu veci, alebo ak sa vada týka len súčasti veci, výmenu súčasti, ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady. Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec bez vady, má kupujúci právo na výmenu veci alebo má právo od zmluvy odstúpiť. Tie isté práva prislúchajú kupujúcemu, ak ide síce o odstrániteľné vady, ak však kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád vec riadne užívať. Ak ide o iné neodstrániteľné vady, má kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny veci.
11. Informácie o alternatívnom riešení sporov (ARS)
Spotrebiteľ - nakupujúci má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu (e-mailom na infp@intopanky.sk), ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu, alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva. Ak predávajúci odpovie na túto žiadosť zamietavo, alebo na ňu neodpovie do 30 dní od jej odoslania, spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov (ďalej len subjekt ARS) podľa zákona 391/2015 Z.z. ARS subjektami sú orgány a oprávnené právnické osoby podľa §3 zákona 391/2015 Z.z. Návrh môže spotrebiteľ podať spôsobom určeným podľa §12 Zákona 391/2015 Z.z. Spotrebiteľ môže podať sťažnosť aj prostredníctvom platformy alternatívneho riešenia sporov RSO, ktorá je dostupná online na: http://ec.europa.eu/consumers/odr/index_en.htm. Alternatívne riešenie sporov môže využiť len spotrebiteľ – fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spo-trebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania. Alternatívne riešenie sporov sa týka len sporu medzi spotrebiteľom a predávajúcim, vyplývajúceho zo spotrebiteľskej zmluvy, alebo súvisiaceho so spotrebiteľskou zmluvou. Alternatívne riešenie sporov sa týka len zmlúv uzatvorených na diaľku. Alternatívne riešenie sporov sa netýka sporov, kde hodnota sporu nepre-vyšuje sumu 20 EUR. Subjekt ARS môže od spotrebiteľa požadovať úhradu poplatku za začatie alternatív-neho riešenia sporu maximálne do výšky 5 EUR s DPH. Zoznam všetkých subjektov ARS zverejňuje Ministerstvo hospodárstva na tejto adrese:http://www.economy.gov.sk/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov/146987s. Podrobnejšie informácie o celej problematike sú uvedené v Zákone č. 391/2015 o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov, v Nariadení Európskeho parlamentu a rady EÚ č. 524/2013 a v Zákone č. 102/2014 o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru na diaľku alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku.
13. Záverečné ustanovenia
13.1. Predávajúci si vyhradzuje právo na zmenu týchto všeobecných obchodných podmienok. Povinnosť písomného oznámenia zmeny v týchto všeobecných obchodných podmienkach je splnená umiestnením na internetovej stránke elektronického obchodu predávajúceho.
13.2. Zmluvné strany sa dohodli, že komunikácia medzi nimi bude uskutočňovaná najmä vo forme e-mailových správ, resp. prostredníctvom listových zásielok.
13.3. S ohľadom na mimosúdne riešenie sťažností spotrebiteľov sa kupujúci s prípadnou sťažnosťou môže obrátiť na orgán dohľadu alebo štátneho dozoru, a to najmä na Slovenskú obchodnú inšpekciu, ktorá vykonáva vo vymedzenom rozsahu mimo iného dozor nad dodržiavaním zákona o ochrane spotrebiteľa. Dohľad nad oblasťou ochrany osobných údajov vykonáva Úrad na ochranu osobných údajov. Živnostenskú kontrolu vykonáva v rámci svojej pôsobnosti príslušný živnostenský úrad.
13.4. Znenie týchto Obchodných podmienok, je vždy v aktuálnom znení dostupné na internetovej adrese, na ktorej predávajúci prevádzkuje internetový obchod, a kupujúci si ich môže kedykoľvek vytlačiť.
14. Formulár na odstúpenie od zmluvy
FORMULÁR NA ODSTÚPENIE OD ZMLUVY
(vyplňte a zašlite tento formulár len v prípade, že si želáte odstúpiť od zmluvy)
Michaela Čunderlíková - INtopánky, SNP 595/141, 96501 Žiar nad Hronom, tel. +421 949 335 935, e-mai: info@intopanky.sk
Korešpondenčná adresa: Mgr.Michaela Čunderlíková, Mateja Bela 9, 960 01 Zvolen
Týmto oznamujem/oznamujeme*, že odstupujem/odstupujeme* od zmluvy na tento tovar/od zmluvy o poskytnutí tejto služby* : ..............
Dátum objednania/dátum prijatia* ..............
Meno a priezvisko spotrebiteľa/spotrebiteľov* ..............
Adresa spotrebiteľa/spotrebiteľov* ..............
Podpis spotrebiteľa/spotrebiteľov* (iba ak sa tento formulár podáva v listinnej podobe) ..............
Dátum ..............
* Nehodiace sa prečiarknite.
-
Dámske čižmy čierne
32,50 €
29,00 € -
Vysoké dámske čižmy Lora
33,00 €
29,00 € -
Dámske biele čižmy
32,00 €
25,00 € -
Neónové členkové tenisky
20,00 €
19,00 € -
Dámske čierne tenisky
25,00 €
16,00 € -
Dámske vysoké čižmy
34,99 €
29,00 € -
Dámske čižmy s kamienkami
25,00 € -
Čierne lakované lodičky
28,00 €
25,00 € -
Pánske členkové tenisky
25,00 € -
Maskáčové tenisky
26,99 €
24,00 € -
Ružové Slip on tenisky s ...
24,99 €
16,00 €